ylvaaz

Alla inlägg under december 2011

Av Ylva - 30 december 2011 21:52

Idag drog Lopan och Lilla My ut på en långrunda i skogen !

Jag följde med till fots , men när vi väl kom hem var jag halvt död !

Vi var ute i ca 2 timmar !


Men Mysan har skött sig perfekt, riktigt duktig var hon !

Det roliga med denna lilla hästen är att hon har så sjukt mycket energi, hur länge och myckcet man än rider och motionerar henne, blir hon aldrig trött, hon blir svettig , men alltid lika pigg !


Som vanligt kommer det en stor drös med bilder på duktiga tjejerna !


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Fortfarande går hon lite och plockar med bettet ;) 


 

Full galopp på åkern !


 


 


 


 


 


 


 


 



 


 


 


 


 


 

Svettlök !


 


Det var " de hele " , nu är klockan 23.55, så ska alldeles snart stänga av och gå och lägga mig, nyårsafton imorron som jag ska fira med Loppan , filmkväll !

Vampyrer suger är planerat !

Sen blir det förhoppningsvis lite tid till att rida Körkbörk sista dagen på året , och SEN ska vi fira nyår hos våra grannar och massa trevligt folk kommer vara där, ska bli awesome ! :)


Nu ska jag tänka ut massor av nyårslöften, jag gillar att ha många att jobba upp sig till under året, litegranna som mål :)


Godnatt !


PS, bloggen ska bli mer intressant och mer i ordning än vad den är för tillfället, jag är ledsen !


Av Ylva - 29 december 2011 20:53

Det kommer ett inlägg idag om igår, eftersom jag inte hade modemet till datorn igår :)


Loppan var här igår och tog en sväng med Mysan på kvällen , riktigt duktig börjar hon bli !

Nu kan hon bli riden ensam på vägen , hon kan stanna , svänga , förstår skänkeln, galoppfattning och hon tillockmed gjorde skänkelvikning och en liten ryggning ! :)


 

Pigg tjej raskar på !


 

Loppan koncentrerar sig.. ;)


 

Värmer upp.. :)


 

WOOOH!


  

Loppan vill stanna, My vill fortsätta springa.. ;)


 

Nöjda !


 

Tjoho! Satan, ni ska veta vad den lilla hästen kan springa.. !


 

Mysan ♥


 

Woops !


 

Härligt, Loppan !


  

Vi red en runda på en jättestor åker, som går hela vägen ner till skolan , sen red vi genom byn hem :)


 

Härligt !

 

Loops, alltid redo med vackra minen !


 

En trött men nöjd My myser i stallet i sin pyjamas efteråt !



Godnatt allihop!




Av Ylva - 27 december 2011 22:02

Tidigare idag gav jag Kirky en ordentlig omgång med ryktborstarna !

Han tyckte det var riktigt skönt !

Klippte lite där grimman ska sitta och klippte svansen rätt kort så den inte ska släpa i leran som nästan hela hagen är full av just nu :/

Och tänka sig, jag har en vit häst ! Har börjat vänja mig vid en grå/svart pålle, men jag lyckades bli av med nästan varenda fläck !

Massor av bilder efter rykten kommer här !

Njut, det här är så nära ni kommer en vit Kirky på ett halvår framåt nu !

 

Aningen konstig inställning på kameran, så han ser mer gul ut på vissa bilder ..


 

Nya grimman jag fick av Loppan i julklapp, jättesöt blev han i den!


 

Titta, vad jag kan !


 

Vackre pojken ♥


 

Fotade med en gurka ..


 




Testade schabraket jag fick utav mamma i julklapp, skulle också testa luvan, men såklart vägrade han ha den på sig och lekte rädd, trots att jag haft luva på honom innan .. ;)


 

Jättefin blev han i det !

Nu får vi väl hoppas att dom tillåter en att ha loggor och namn på tävlingar, inte bara för min egen skull, utan för alla andra som har mycket utrustning som dom plötsligt inte får använda på tävling, väldigt veliga är dom , ridsportsförbundet tycker jag...


 

:)


 



Sen när jag då skulle upp och träna hos Henrik var det halv storm !

Satan, pigg var han också !

Så han körde 'powerwalk' bredvid mig , och försökte nafsa efter morötter han visste fanns i mina fickor.

När vi precis gått upp på den lilla grusvägen till Henrik så travar vi lite och Kirky busar och småskuttar, sen stannar jag honom och ska klappa honom, så backar han ett steg, och reser sig RAKT upp och slår med frambenen !

Jag kommer ihåg att det kändes som om jag stog rakt över han och han verkade bli 5 meter lång och han stog och slog som i Slow motion..

Han kom ju ner tillslut, och jag skällde på honom, förstår inte vad som tog åt honom...

På hemvägen bråkade han och stannade och betedde sig som om han tänkte stegra sig igen..

När vi kom hem rycker han till och springer upp på 'pallarna' där höbalen brukar stå, springer rätt över presseningen som ligger där, och försöker äta av höet som ligger vid sidan .

Var smått irriterad när jag väl fick in hästen i stallet igen och kunde släppa ut honom i hagen..

Småbråkade i boxen när jag tog på honom täcken gjorde han det med..


Förmodligen har han kommit in i en testperiod nu igen , men såhär har han inte betett sig förut..

Han har stegrat sig ett par gånger tidigare, men inte så högt och inte utan anledning ..

Men nog tjatat om en stackars stegring nu ;)


När jag släppt ut Körrybörry började jag dona i stallet och precis när jag gick ut ur stallet och skulle fixa med vattnet ser jag in bil köra upputanför vårat hus , min första tanke var aningen förvirrad , sen ser jag Loppan's lilla rosa mössa genom bilrutan och springer mot huset !

När jag kommer fram till bilen står Loppan och öppnar bakluckan på bilen och säger :

- Hejhej, jag ska rida Lilla My !


Så hon plockar ut sadel , kassar, hjälm och kläder och går mot stallet ;)

Jag går in och hämtar jacka och när jag kommer in i stallet är My i sin box och Loppan står och ryktar .


 

Mysan  ♥

 

Hemskt smickrande bild på Loppan (y)


 

"vad ska vi göra ? "


 

Innan kommentarer och fördomar om att Loppan rider Lilla My ska jag förklara.

Loppan är liten och väger inte särskilt mycket , dessutom är My en grymt stark och musklig shettis eftersom hon tränar sig själv i hagen varje dag.

Lilla My klarar lätt av Loppan och tycker det är kul och är alltid glad och pigg när dom två är ute på ridturer.


 

Hon tycker fortfarande bettet är lite obehagligt, men när hon gått med tränset en stund vänjer hon sig och börjar gå riktigt fint :)


 

Glada små tjejer ♥


 

Trololololo, vi riiiider mot solgånger du och jaaag ..!


 

Väl uppe hos Henrik .


 

Mina fina tjejer !



Nu är klockan 20 över 11 , hästarna står och är hungriga i stallet !

Hejdå och sov gott, fina ni !





Av Ylva - 27 december 2011 11:17

Jag är ledsen att jag inte la ut något inlägg igår , men var först på morgonen ute med Kirky.

Igentligen var det meningen att jag skulle rida, men skulle iväg till stan med Loppan och Eric, och hade bara enn halvtimme på mig, så gick upp med Kirran till Henrik som är en vän till oss där vi brukar rida och har hästarna på sommarbete .

På vägen dit tränade vi lydnad , när jag stannade skulle också Kirky stanna utan att jag behövde dra i grimskaftet eller säga något .

Gjorde det för att få honom lyhörd och vara koncentrerad på mig och inte allting annat, och att se att han verkligen lyder mig.

Sen bara för att han skulle få sträcka lite på sig så sprang jag med honom , och avslutade varje språngmarch med att stanna utan att dra i grimskaftet då.

Funkade faktiskt bra, han hade lite sprall i kroppen eftersom han stått väldigt länge, så ibland gjorde han ett glädjeskutt och så :)

Sen väl uppe hos Henrik tränade vi trick, som "Vacker hov" , där han skulle "Räkna" när jag bad honom, han har verkligen fattat galoppen nu och  "Vinkar" så många gånger jag ber honom ! Oftast.. ;)

Vi gjorde några finfina bugningar, alltid blir han lika stolt när han gått ner riktigt djupt och fått en stor morot !

 

Kirky i somras hos Henrik när jag nästan precis fått hem honom ♥


Sen hann jag knappt in innan Loppan kom och hämtade mig, så åkte vi intill stan i våra Ziperaller !

Ni kan ju gissa om vi fick många blickar och skratt var vi än gick !

Kom också fram folk till en och frågade vart vi köpt dom osv.. ^^

 

Loppan köpte en Warp-mössa som passade hennes Ziperall Blueberry !


Nu ska jag alldeles snart ut och träna lite liknade saker med Körkby .

Dessutom ska han få en ordentlig rykt, fixa manen och svansen, ge honom massage och mysa !





Av Ylva - 25 december 2011 22:29

  Julafton har kort sagt varit AWESOME !

Vi var 9 styckna under julafton, och det har varit superduper-trevligt !

Fått riktigt grymma presenter , allting har varit perfekt !


I julklapp fick jag alltså :


* MacBook av Jimmy

*Ziperall Gooseberry av Jens & Sanna

*Ulrik Munther's skiva av Jenny

*Schabrak med mitt och Kirky's namn på av Mamma

*Matchande luva till schabraket av Mamma

*Mörkblåa ridbyxor av Mamma

*Datorväska till MacBooken av Jimmy

*300 kr presentkort på Gina Tricot av Morfar & Agneta

*200 kr presentkort på Gina Tricot av Malin, Daniel, Philip, Angelo & Lilly

*300 kr hos frisör av Mormor

*500 kr av Farmor & Farfar

*Voodoll av Joanna

*Toffifee av Mamma

*Vita Lovikavantar av Pappa ( det kommer fler från honom )

*Grimma av Loppan ( det kommer en till från henne)

*Grå fleecetröja av Mamma

*300 kr på Stablestore av Henrik

*Beigh topp av Mamma

* Grå cardigan av Mamma


Tyvärr har jag inte hunnit ta bilder på alla julklapparna än, men dom kommer ska jag lova !

Här kommer iallafall några bilder från julafton, inte några särskilda, hade fullt upp annars så fick inte direkt någon tid till kameran , men here it comes !


 

En dålig bild på en ledsen Helena som fick fira julafton för sig själv ♥


 

Några paket som inte fick plats under granen, helt sjukt mycket julklappar...


 

Några av julklapparna vi hade med oss, några stod åt sidan och en hel kasse var under granen !


 

En del av presenterna (:


 


 

 

Ännu lite mera klappar..

 

Min hög mitt under själva utdelningen ^^


 

Min lille Voodoll ♥


 

Ziperallen ♥



Jag hoppas alla ni har haft en underbar jul ! ♥



Godnatt !





Av Ylva - 23 december 2011 19:10

Det här är alltså min Voodoll jag fick av Joanna i julklapp, längtar tills imorron så jag kan ta upp honom och se hur han är !


Text om Love Guru :

"Love guru lägger inte sin energi på negativ stress.

Han agerar utifrån sin egen övertygelse, inte andras förväntningar.

Genom meditation ser han sig själv och sin omgivning klarare. Därmed blir det lättare att göra rätt vägval i tillvaron.

Med hjälp av uråldrig tantrafilosofi lyfter han kärlekslivet till oanande höjder.

Love guru är 65 mm hög "

 

 

Cute or what ?

Av Ylva - 23 december 2011 17:22

Det är lagom mycket tjat här på bloggen om jul nu, jag vet .. Men allvarligt talat, imorron är det JULAFTON !

Stan idag med, fast med Joanna istället , sjuk dag som det alltid brukar bli när man är med min lilla tratt ♥

 

I bilen påväg för att hämta Joanna .



Det började med att Joanna gick och låtsades vara allmänt störd , skämde ut mig totalt men förlåter henne .

Köpte två julklappar till Loppan , en till julklapp till mamma och en till Sanna :)

Imorron ska jag köpa till Elina och mormor, Elina får sin lite senare, tyvärr :/

Jag fick välja min egna julklapp från Joanna, och valde en Voodoll på Partaj , jättesöt som hette Love Guru , skulle ge en någon harmonisk känsla och så.. ;)

Men hon gick och betalade den och slog in den i papper , så skulle jag lova att låtsas som att jag inte visste om vad det var och öppna den på julafton ;)

Vi åkte med mamma in till stan idag, och hon skulle in och handla mat på Willys , så vi hängde med in, och hittade kokosnötter som Joanna tvunget skulle köpa !

Så vi köpte 4 kokosnötter, två var !

 

Tre små nötter ... ♥

 

Dagens låt : Far jag kan inte få upp min kososnöt .



För övrigt är granen nu komplett, med ljus , stjärna och massor av paket under ! Härligt !


Ni får ha det bra , puss, kram och GOD JUL ! ♥

Av Ylva - 22 december 2011 23:20

Slagit in presenterna jag köpte idag och klätt granen !


 

Julklapparna på hög i sängen !

 

Till mina fina ♥

  

Granen , har en del pynt kan amn säga, tre lådor och en Willy's kasse fyllda ! Inte ens i närheten av hälften där, verkligen inte !

 

 

Liten söt fågel !


 

 


Det var allt, sitter uppe helt lonely på sängen med mormor sovandes därnere, huset är helt nersläckt och jag är grymt hungrig !

Inte ätit något på nästan hela dagen, och hungern kommer nu !

men jag är sjukligt mörkrädd, så ska nog lägga mig och somna snart, så får jag gå upp tidigt imorron och käka frukost !


Natti natti !


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards